Sådan får du refunderet dit køb på PlayStation Store

Det er muligt at få sin betaling tilbage for et køb, som man har lavet på PlayStation Store. Der er dog nogle krav og betingelser som der skal være overholdt – før en refundering af et produkt kan tilbagebetales.

Som udgangspunkt, kræver det en anmodning om tilbagebetaling, hvis du ønsker at få pengene tilbage for dit køb. PlayStation Store har delt refunderingen op i tre typer, som vil fremgå herunder. De følgende refunderingstyper, er lavet ud fra gældende lokal lovgivning, og er derfor ikke nødvendigvis gældende for en udenlandsk lokal store, eller hvis du bor uden for Danmarks grænser.

Spil og tilføjelser

Emner som hører under denne kategori, er komplette spil, ekstra pakker (DLC), Season pass og køb i spil.

Har du købt produkter inden for dette emne på PlayStation Store, har du 14 dage fortrydelsesret. Dvs. fra købstidspunktet må der max gå 14 dage, til du indsender din anmodning om refundering. Produktet må ikke være påbegyndt download, eller streamet. Har produktet været i brug, er du ikke berettiget til en tilbagebetaling af produktets beløb. Der kan dog være en undtagelse, hvis der er fejl på produktet.

Hvis du vil anmode om en refundering af dette emne, skal du udfylde formularen lige her.

Abonnementer

Et abonnement dækker over abonnementstjenesterne, PlayStation Plus og PS Now – som er købt igennem PlayStation Store.

Har du købt et abonnement på PlayStation Store, har du 14 dage fortrydelsesret. Dvs. at du har 14 dage til at indsende en anmodning om tilbagebetaling – efter købsdatoen. Det kan forekomme at PlayStation reducere beløbets værdi, som er baseret på, hvor meget du har brugt tjenesten i fortrydelsesperioden. Indsender du derfor en anmodning om tilbagebetaling af dit abonnement, 7 dage efter købsdatoen, kan det være reduceret – som følge af brugen af abonnementet. Brugen dækker over onlinespil, download af månedlige spil, brug af onlinelager m.m.

Du skal være opmærksom på, at en gratis prøveperiode er inkluderet i den 14 dages fortrydelsesret.

Hvis du vil anmode om en refundering af dette emne, skal du udfylde formularen lige her.

Forudbestillinger

En forudbestilling dækker over et hvert digitalt produkt, som er købt på PlayStation Store, inden produktets udgivelsesdato. I dette emne er der to typer refunderingstyper, som er afhængig af antallet af dage, inden udgivelsesdatoen.

Forudbestilling, købt længere end 14 dage før udgivelsesdatoen

Hvis du har forudbestilt et produkt på PlayStation Store, med mere end 14 dage til udgivelsesdatoen – kan du til enhver tid, anmode om en refundering af produktet.

Forudbestilling, købt 14 dage eller tættere på udgivelsesdatoen

Hvis du har forudbestilt et produkt på PlayStation Store, med mindre end 14 dage til udgivelsesdatoen – kan du anmode om refundering op til 14 dage efter købsdatoen.

Hvis du annullerer din forudbestilling, og der medfulgte indhold, som er gjort tilgængeligt, før det primære produkts udgivelsesdato – kan du ikke længere få adgang til dette indhold.

Hvis du vil anmode om en refundering af dette emne, skal du udfylde formularen lige her.

 

OBS:

Du vil ved alle refunderingstyper, modtage refusionen til den originale betalingsmetode. Hver dog opmærksom på at det ikke er muligt at refundere beløbet direkte til betalingsmetoder, som værdikuponer, mobiludbyder, Paysafecard m.fl. Refusionen vil i stedet blive overført til din PS Wallet.

Kommentare
  1. Rolf

    Hej jeg kunne godt tænke mig at få pengene tilbage for battlefield 1 da jeg havde købt det fandt jeg ud af jeg havde spillet i forvejen.på forhånd tak

    1. Mikkel

      Hej Rolf.

      Sikke et uheld 🙂
      Så længe du overholder de betingelser, som PlayStation har fast sat, om refundering af spil på Playstation Store – så er det ikke noget problem for dig.

      Du kan læse, hvordan betingelserne er stillet op under “Spil og Tilføjelser” – eller ved at klikke her.

Skriv en kommentar

Login
Loading...
Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...